Roqyah

De juiste manier voor het insmeren van het lichaam met olie.

Deze informatie is overgenomen van een lezing van Sheich khalid al habshi.

Vele patiënten weten niet wat de gepaste wijze is voor het insmeren met olie. Vaak hoor je van patiënten, “ik ben naar die en die raaqi geweest en hij gaf me olijfolie om me mee in te smeren”. En wanneer wij hen vragen of het effect heeft gehad zeggen zij dat zij er niets van merken.

Wij vragen hen dan hoe zij zichzelf hebben ingesmeerd en dan zeggen zij bv. dat zij slechts een bepaalde gedeelte waar zij last van hebben insmeerde. Of ze zeggen: “ik smeer alleen mijn handen in met olijfolie”.

Dit is niet correct we dienen ons gehele lichaam in te smeren met de olie zelfs de geslachtsdelen (voor meer info zie onze artikel http://nlsoenn-adamovka.savviihq.com/wp-content/uploads/2015/07/Regelgeving-over-het-gebruik-van-gereciteerd-water-en-olie-op-het-lichaam.pdf)

Sommige Ruqaat zeggen vaak dat je heel het lichaam moet insmeren behalve de voeten zodat de djinn het lichaam kan verlaten. Ook dit is niet correct sterker, de djinn gaat zelfs alleen in de voeten zitten zodat hij geen last heeft van de olie.

Zo was er iemand naar mij toegekomen die had gezegd, dat hij zich insmeerde met mijn olijfolie maar dat het geen effect heeft gehad en toen ik hem vroeg of hij het gehele lichaam had ingesmeerd zei hij ja behalve het geslachtsdeel. Ik wees hem erop dat hij dat ook moest doen en hij vertelde dat hij de hele nacht het effect voelde door de olijfolie.

Dienen we 1 x per dag onszelf in te smeren of vaker?

We hebben hier vaak mee geëxperimenteerd en we hebben sommige patiënten 1x per dag laten insmeren, sommige 3x per dag, sommige 7x per dag en sommige hebben wij bevolen om dat iedere uur te doen. Ieder uur? Jazeker 16 à 17x op een dag tot hij gaat slapen en bij het wakker worden gaat hij zich weer insmeren.

We hebben wonderen gezien bij de mensen die dit hebben gedaan, het is vooral goed voor personen met grote shayateen die zich stil houden in het lichaam en zich niet laten zien.

Zo vertelde een zuster dat ze bij de eerste keer niets merkte pas bij de achtste keer voelde ze iets stijgen van haar buik en had ze toen sihr overgegeven. Sommige vertellen dat ze veel moesten gapen of niezen enz.

Zo zijn er vele verhalen van patiënten die dit hebben gedaan en er door (sebeb)  genezen zijn. Het heeft dus veel effect en vooral op baby’s en kleine kinderen.

Het is niet zo dat het persé heel vettig en dik ingesmeerd moet worden. Het belangrijkste is dat het lichaam ingesmeerd word met de olie.

Bij het insmeren van het haar dien je met je vingertoppen de wortels van het haar goed in te smeren en dan het haar zelf.

Voor meer info zie onze artikel

——–

Onze eigen toevoeging:

Vraag:

Wat is de regelgeving omtrent het insmeren van de geslachtsdelen met olie waarover de verzen van de Koran zijn gereciteerd.

 

Antwoord:

 

Het is toegestaan jezelf in te smeren met olie waarover de adem is geblazen van de toegestane Roqyah

 

Het is bevestigd door Shaych Al-Islaam ibn Taymiyyah(moge ALLAH genadig met hem zijn) dat de sporen van geschreven verzen op een vel niet meer als onschendbaar worden gezien als ze uitgewist zijn, en dat iemand die in een grote staat van onreinheid bevind dit ook mag aanraken en het is niet meer onschendbaar zoals wanneer de verzen van de Koran en van het gedenken van ALLAH nog intact zijn, zoals wanneer men van goud, zilver of staal iets maakt met daarop de verzen van de Koraan en het gedenken van ALLAH of dat het uit steen wordt gehakt en vervolgens verandert dit gemaakte werk en verandert deze steen dan is de onschendbaarheid hier niet meer van toepassing zoals wanneer het het wel had toen de tekens erop nog volledig intact waren.

 

En dit geldt ook voor water waarover gereciteerd is, want er blijft geen spoor achter van de recitatie, waardoor het toegestaan is jezelf ermee te wassen in de douche en dit geldt ook voor olie waarover de reciteur heeft geblazen, het is toegestaan om je hiermee in te smeren bij de geslachtsdelen omdat er geen spoor is achtergebleven van het blazen.

 

Er werd gevraagd aan onze Shaych ibn ‘Uthaymeen(moge ALLAH genadig met hem zijn) of het toegestaan is voor een menstruerende vrouw om zich te wassen met water waarover is gereciteerd?

 

Hij antwoorde(moge ALLAH hem genadig zijn):

Ik zie niet dat er iets mis mee is, omdat roqyah water geen daadwerkelijke geschreven Koran bevat, en het bevat niks wat als onschendbaar zou moeten zijn van de Koran, het is slechts het speeksel van de reciteur wat effect heeft met de wil van ALLAH

 

En er werd gevraagd aan Shaych ibn Jibreen( moge ALLAH hem genadig zijn): Is het toegestaan om jezelf te wassen met water waarin sidr inzit en waarover is gereciteerd, en dit voor de genezing, en als dit toegestaan is, is het dan toegestaan om dit te gebruiken in de douche, moge ALLAH jullie belonen?

 

Hij (moge ALLAH hem genadig zijn) antwoorde:

Hier is niks mis mee, omdat de Koran die de Verheven woorden van ALLAH zijn niet in werkelijkheid(in het water) aanwezig zijn, maar deze Koran heeft toch met de wil van ALLAH effect voor genezing bij de zieke of van het verwijderen van de pijn waar hij last van heeft of wat daar op lijkt, er is niks mis mee dat hij zichzelf ermee wast in de douche of toilet enz, en er is niks mis mee dat hij het gebruikt voor de genezing hoe hij ook wil door ermee te wassen, te drinken of andere manieren van gebruik.

 

En ALLAH weet het beste,

 

Beantwoorden van de vraag: Shaych AbdeRahmaan ibn AbdulLAH Al-Suhaymi

 

Het schrijven van Koran verzen met saffraan:

 

Shaych ibn Bazz(moge ALLAH hem genadig zijn) zei: Wat betreft het schrijven van verzen(van de Koran) en authentieke smeekbeden met saffraan op een rein bord of een rein blad en die men dan laat oplossen in water waarvan de zieke ervan gaat drinken dan is hier niks mis mee, en dit is gedaan door velen van onder de Selef van deze Ummah, zoals ook duidelijk is gemaakt door de Geleerde ibn Qayyim(moge ALLAH genadig met hem zijn) in Zaad Al-Ma’aad en anderen, wanneer degene die dit uitvoert bekend staat met het goede en oprechtheid.(Einde Fatawa Islamiyyah 1/30

 

Ibn Qayyim(moge ALLAH genadig met hem zijn) zegt in Zaad Al-Ma’aad 4/170 over de methode van roqyah voor degene die geraakt is door het boze oog:

Een groep van onder de Selef hadden de mening dat men voor hem verzen van de Koran dienden geschreven te worden, die hij daarna moest opdrinken(als de inkt is opgelost in het water). Mujahid zei: er is niks mis mee dat men Koran opschrijft(en het laat oplossen in water) en hiermee zichzelf wast en het te drinken geeft aan de zieke, en dit was ook de mening van Abi Qilaabah, en het is overgeleverd van Ibn Abbas(moge ALLAH tevreden met hem zijn) dat hij beveelde om voor een vrouw teksten van de Koran te schrijven toen zij moeilijk heden ondervond bij de bevalling en waarna zij hiermee moest wassen en ervan drinken. En Abu Ayoub zei: Ik heb Abu Qilaabah Koran zien schrijven op papier voor het wassen en hij gaf het te drinken aan een man die een kwaal had.

 

Pure olijfolie kunt u verkrijgen via de onderstaande link:

http://shop.soennah-dokter.nl/product/olijfolie-500-ml/

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.